نقد و بررسی گوشی پوکو X3 پرو + راهنمایی خرید جامع و کامل

در بین گوشی های پوکو، پوکو X3  پرو با فاصله زیاد، قدرتمندترین گوشی هوشمند در رده خودش است. بدون اینکه هیچ نکته و مساله مهمی در آن از قلم افتاده باشد. پوکو X3  پرو یک توصیه بی دغدغه از ما برای گیمرهای موبایل است. این گوشی یکی از جدیدترین مدل موبایل اندرویدی تا به امروز (1400) است. در ادامه این مقاله از مجله بروز کالا به بررسی این گوشی می پردازیم.

نکات مثبت

  • جدیدترین انواع گوشی تا به امروز (1400)
  • عملکرد عالی
  • عمر شارژ باتری
  • دوربین و...

نکات منفی

  • سرعت شارژ نسبتا کند
  • بزرگی و حجیم بودن آن

بررسی دقیق تر مشخصات و قیمت گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X3 Pro با حافظه 256/8 گیگابایت

نقد دو دقیقه ای پوکو X3

نقد دو دقیقه ای پوکو X3

پوکو  X3 پرو یک گوشی همراه ارزان معمولی نیست. این مدل به جانشین معنوی و پرچمدار پوکو  F1 از سال ۲۰۱۸ معروف است. از آنجا که صنعت تلفن همراه در چند سال گذشته پیشرفت سریع و رو به جلویی داشته است، شرکت پوکو نیز مجبور شد خودش را با این پیشرفت وفق داده و در رویکرد خود به این موضوع، تغییرات کلیدی و مهمی را لحاظ کند تا بتواند یک گوشی هوشمند قدرتمند ارائه نماید.

اولین چیزی که شرکت بر آن شد تا اعمال کند این بود که عملکرد این گوشی مثل هیچ گوشی دیگری در این رده نباشد. بدین منظور، رویکرد ارائه یک پردازنده 4G اسنپدراگون کوالکام عملکرد خیلی خوبی داشته است. عملکرد اسنپدراگون ۸۶۰ مثل هیچ گوشی دیگری در این رده نیست و از نظر عملکرد، واقعا یک تلفن همراه فوق العاده است و چیپست آن با حافظه فوق سریع UFS3.1  جفت می شود.

پوکو X3  پرو یک صفحه نمایش 6/67 اینچی ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن فول  HD+ دارد که با اینکه پنل آن آمولد نیست و  LCD است، اما کیفیت خیلی خوب و عملکرد بسیار مناسبی دارد. عملکرد گوشی به لطف داشتن نمایشگری با ریفرش ریت بالا، روان و بی نقص است. علاوه بر آن، این گوشی تمام مواردی که از یک گوشی ارزان قیمت در بازار رقابتی هند انتظار دارید را شامل می شود و حتی از نظر عملکرد در سطح نسبتا بالاتری هم قرار می گیرد.

با اینکه به نظر می رسد دوربین این گوشی نسبت به دوربین پوکو X3  در سطح پایین تری قرار دارد، اما دوربین اصلی پوکو  X3 پرو با عملکرد بسیار خوبی که در روز و نور کم دارد، ما را تحت تاثیر قرار داد. این گوشی دارای یک باتری بزرگ است که حتی با استفاده زیاد هم به راحتی یک روز دوام می آورد. رابط کاربری MIUI  در حال حاضر نرم افزار خیلی کاملی نیست، اما پردازنده و بهینه سازی قدرتمند باعث می شود به راحتی و بدون نقص اجرا گردد.

با تمام امکانات و ویژگی های نامبرده، پوکو  X3 پرو قطعا از نظر عملکرد، بسیار قدرتمند است و حتی برای کاربران غیر گیمری و آنهایی که از گوشی استفاده سنگین نمی کنند، می تواند یک گوشی ارزان قیمت روی هم رفته خوب باشد. با این حال، بدنه سنگین و سرعت شارژ آن که نسبت به گوشی های دیگر این رده بالا نیست را نیز باید مد نظر قرار دهید.

قابلیت دسترسی و قیمت گوشی پوکو  X3 پرو

قابلیت دسترسی و قیمت گوشی پوکو  X3 پرو

پوکو X3  پرو در دو پیکربندی به بازار ارائه شده است: یک مدل با ۶ گیگا بایت رم و ۱۲۸ گیگا بایت حافظه داخلی و مدل دیگر با ۸ گیگا بایت رم و ۱۲۸ گیگا بایت. فلیپ کارت همکار شیائومی در فروش رسمی است. آپشن های رنگ این گوشی عبارت هستند از مشکی گرافیکی، آبی فولادی و برنز طلایی. شما می توانید در طی فروش اولیه، با  ICICI دبیت و کارت های اعتباری بگیرید. آفر در زمان نوشتن این نقد همچنان اعتبار دارد، اما بعید است که خیلی طول بکشد. همچنین می توانید با خرید کارت حافظه، ظرفیت ذخیره سازی گوشی خود را ارتقا دهید.

  • نمایشگر: 67/6 اینچ، فول اچ دی پلاس، ۱۲۰ هرتز، LCD
  • پردازنده: اسنپدراگون ۸۶۰
  • رم: 8/6 گیگا بایت LPDDR4X
  • حافظه: ۱۲۸ گیگا بایت UFS 3.1
  • دوربین پشت: ۴۸+۸+۲+۲ مگا پیکسل
  • دوربین جلو: ۲۰ مگا پیکسل
  • سیستم عامل: MIUI 12، اندروید ۱۱
  • دیگر موارد: حسگر اثر انگشت در کناره های بدنه گوشی، استفاده از فناوری  Face Unlock برای تشخیص چهره

بررسی دقیق تر مشخصات و قیمت گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X3 Pro با حافظه 256 گیگابایت

طراحی پوکو X3

طراحی پوکو X3

طراحی پوکو  X3 پرو یکی از معدود جنبه هایی است که شرکت در مورد آن، خیلی به خود زحمت تغییر چیزی را نداده است. طراحی آن، دقیقا طراحی پوکو  X3 است. در واقع، اگر آن را کنار پوکو  X3 قرار دهید، تشخیص اینکه کدام، کدام است سخت خواهد بود. اما از نظر ما این چیز بدی نیست .

در طراحی قاب پشتی آن از همان جنس پلی کربنات به کار رفته در پوکو  X3 استفاده شده، به همراه لوگوی  POCO که با فونتی بزرگ در وسط قسمت پایینی قاب پشتی دیده می شود، درست همانطور که در پوکو  X3 به چشم می خورد. همچنین قاب پشتی دارای همان رنگ گرادیانی دوگانه مات و براق است با لبه های شیب دار خمیده و یک ماژول دایره ای بزرگ برای دوربین در بالای قاب که دوربین ها و فلاش در این قسمت قرار دارند. وقتی نور مستقیم روی لوگوی  POCO می تابد، با رنگ های رنگین کمانی می درخشد. همچنین کناره های قاب پشتی دارای جلوه مات است، در حالیکه وسط آن جلوه براقی دارد. ما برای نقد، یک گوشی با رنگ آبی فولادی را انتخاب کردیم، اما احتمالا ترجیح بیشتر افراد، رنگ مشکی گرافیتی باشد.

همچنین نوع طراحی آن، باعث می شود حس خوبی را از به دست گرفتن این گوشی تجربه کنید و این نوع طراحی در اینجا به درد می خورد. ساختار و بدنه پوکو  X3 پرو باعث می شود که در حین کار با آن به راحتی آن را در کف دست گرفته و حس امنیت بیشتری با آن داشته باشید. این گوشی حدود ۲۱۶ گرم وزن دارد و ضخامت آن 9/4 میلیمتر است. همانطور که ممکن است از روی این اعداد و ارقام حدس زده باشید، پوکو  X3 پرو در بین سنگین ترین گوشی های موجود در بازار قرار دارد، که این یعنی به خاطر وزن و همچنین صفحه نمایش بزرگی که دارد، استفاده یک دستی از آن سخت است. تنها چیزی که می توانم در مورد آن بگویم این است که توزیع وزن آن مناسب است.

در کناره گوشی دکمه پاور قرار دارد که همچنین از آن به عنوان اسکن اثر انگشت نیز استفاده می شود. دکمه های کنترل حجم صدا هم در بالای کلید پاور قرار می گیرند. یکی از این دکمه ها به راحتی با شست قابل دسترسی است ولی استفاده از دکمه دیگر به کمی تلاش احتیاج دارد.

این گوشی در طرف دیگر دارای یک اسلات هیبریدی است که می توان یا در آن دو عدد سیم کارت نانو قرار دارد یا یک سیم کارت و یک سیم کارت میکرو. در لبه پایینی پوکو X3  پرو یک جک هدفون 5/3 میلیمتری، یک پورت نوع C، یک بلندگو و یک میکروفن و در لبه بالایی آن یک IR blaster  یا فرستنده اینفرارد و میکروفن دوم قرار دارد.

گوشی پوکو  X3 پرو در جلو دارای یک صفحه نمایش 67/6 میلی متری است به همراه یک حفره نه چندان بزرگ در وسط که دوربین سلفی در آن قرار می گیرد، یک گریل اسپیکر که به عنوان اسپیکر هم کارایی دارد، و یک چراغ نوتیفیکیشن که امروزه معمولا در گوشی ها زیاد به کار نمی رود.

با اینکه پوکو X3  پرو از طراحی خوب و محکمی برخوردار است اما اثر انگشت و لکه های زیادی را به خود جذب می کند. همچنین این گوشی با بیش از ۲۱۵ گرم وزن برای همه افراد ایده آل و مناسب نیست.

صفحه نمایش پوکو X3

صفحه نمایش پوکو X3

پوکو یکی از اولین شرکت هایی بود که صفحه نمایش با ریفرش ریت بالا را در گوشی های هوشمند رده ارزان قیمت به کار برد و همین روند همچنان ادامه دارد. پوکو  X3 پرو دارای یک پنل ال ای دی 67/6 اینچی با ریفرش ریت صفحه ۱۲۰ هرتزی است، درست مثل پوکو X3. ریفرش ریت بسته به محتوایی که روی صفحه در حال نمایش است، به طور پویا بین ۳۰، ۴۸، ۵۰، ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز تغییر می کند.

عکس العمل تاچ این گوشی ۲۴۰ هرتز است که به این معنی است که عکس العمل آن به تمام ورودی های شما فوق العاده سریع و بدون تاخیر می باشد. دیگر مشخصه های قابل توجه صفحه نمایش عبارت هستند از نرخ کنتراست 1500:1، روشنایی ۴۵۰ نیت، دارای قابلیت استفاده در نور خورشید، دارای حالت Reading mode 2.0، و گواهینامه HDR10. همچنین علاوه بر این، این گوشی دارای گواهینامه  Widevine L1 می باشد. در حالیکه می توانیم محتوای HD  را روی نتفلیکس و آمازون پرایم استریم کنیم، نمی توانیم HDR را روی هیچ اپی ببینیم، اما می توان ویدیوهای HDR را روی یوتیوپ تماشا کرد.

بیشتر بدانید: بهترین گوشی های ضدآب در سال ۲۰۲۱ + بررسی کامل

صفحه نمایش این گوشی از کیفیت خوبی برخوردار است و گوشی از پس نرخ ریفرش ریت بالای آن بر می آید، پنل آن نیز رنگ های درخشان، زنده و دارای کنتراست را با یک زاویه دید مناسب تولید می کند. من با کمال تعجب متوجه شدم که حتی در استفاده از گوشی در فضاهای باز مجبور نیستم برای پیامک زدن از دست دیگرم برای ایجاد سایه استفاده کنم. رنگ مشکی برای چهارچوب پنل LCD خیلی مناسب است. برای درجات اشباع پایین تر یا دماهای متفاوت می توان مشخصه های رنگ را سفارشی سازی کرد.

درست است که پنل مورد استفاده در این گوشی ها از نوع  LCD است، اما پوکو از LCDهای با کیفیتی در ساخت آنها استفاده کرده است. این پنل تقریبا باید برای تمام نیازهای کاربر کفایت کند، مگر اینکه واقعا به رنگ های قوی تر و زنده تری نیاز داشته باشید. گوشی های ردمی نوت ۱۰ پرو مکس و ریلمی ۸ پرو هر دو دارای پنل آمولد هستند.

عملکرد پوکو X3

عملکرد پوکو X3

پوکو  X3 پرو در اصل به سبب پردازنده ساخت شرکت کوالکام پر آوازه شد. ستاره پردازنده ها در اینجا پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ است. این تنها پردازنده پرچمدار 4G کوالکام است، اما با این حال، به عنوان اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس 4G تغییر نام یافت. بر اساس گفته های شرکت پوکو، ISP روی اسنپدراگون ۸۶۰ بهتر از اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس می باشد، اما تمام موارد دیگر به همان شکل قبل باقی می ماند.

اسنپدراگون ۸۶۰ یک چیپست ۸ هسته ای است که طی یک فرایند ساخت 7 نانومتری تولید می شود. هسته اصلی با فرکانس 96/2 گیگا هرتز کلاک می شود. سه تا از هسته ها با فرکانس 42/2 گیگا هرتز و ۴ تای دیگر با فرکانس 8/1 هرتز پردازش می کنند. پردازنده گرافیکی  Adreno 640 GPU نیز پردازش گیمینگ و گرافیک مورد استفاده قرار می گیرد. در پوکو   پرو برای کنترل دمای اجزای گوشی  LiquidCool Technology 1.0 Plus به کار می رود. این گوشی در دو پیکربندی موجود است. یک پیکربندی با رم  LPDDR4X  شش گیگا بایتی و حافظه ۱۲۸ گیگا بایتی UFS 3.1 و یک پیکربندی با رم ۸ و حافظه ۱۲۸ گیگا بایتی. گنجاندن حافظه UFS 3.1 در این گوشی و با این قیمت فروش، یک مزیت و امتیاز بزرگ است.

پوکو  X3 پرو به خاطر حافظه سریع و پردازنده رده فلگ شیپ عملکرد خیلی خوبی دارد و از پس هر کاری بر می آید. چه آن کار به سادگی باز کردن یک اپ باشد چه انجام گیم های سنگین. در صدر ویژگی های عملکردی پوکو X3 پرو، ریفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نرم و روان صفحه نمایش نیز در ساختن تجربه کلی از جریان روان کار با گوشی نقش بازی می کند. به طور کلی، ما با هیچ تاخیر یا وقفه ای در طی کار با این گوشی مواجه نشدیم. به خاطر تمام اجزای با کیفیت استفاده شده در این گوشی، اجرای MIUI 12 در پوکو X3 پرو خیلی سنگین نیست.

در مورد گیمینگ باید بگویم که، ما گیم هایی مثل، cod Mobile  و  Asphalt و Beach buggy Racing 2  را امتحان کردیم که روی بالاترین گرافیک ممکن به نرمی و روانی تمام اجرا شدند. بازی  Genshin Impact با تنظیمات متوسط به بهترین نحو اجرا شد، در حالیکه اجرای همین بازی با تنظیمات بالا کمی دچار وقفه و تاخیر شد. گوشی در طی بازی کمی زیاد گرم شد که البته این قابل کنترل است.

به طور خلاصه، وقتی بحث عملکرد باشد پوکو  X3 پرو واقعا عالی عمل می کند و در این زمینه همانطور که شرکت ادعا می کند قطعا یک "Pro" است. این گوشی قرار است در سال ۲۰۲۱ در رده گوشی های قیمت مناسب میدان را از آن خود کند.

بررسی دقیق تر مشخصات و قیمت گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X3 Pro با ظرفیت 128 گیگ

نرم افزار پوکو X3

نرم افزار پوکو X3

پوکو X3  پرو با رابط کاربری  MIUI 12 بر پایه اندروید ۱۱ اجرا می شود و انتظار می رود که این دیوایس در ماه های آتی  MIUI 12.5 را دریافت کند. اگر چه که این گوشی هوشمند با نرم افزار  MIUI 12 اجرا می شود، اما باید گفت که این نرم افزار، نسخه کامل تری است که بدون آگهی تبلیغاتی و تعداد نسبتا کمتری اپ های از پیش نصب شده می باشد.

از نظر اپ های از قبل نصب شده باید گفت که این گوشی دارای اپ هایی مثل آمازون، Duo، فیسبوک، GetApps، گوگل پلی، Mi credit، Linkedlin، Mi Pay، نتفلیکس، گوگل نیوز، پادکست، پرایم ویدیو، Security، ShareMe و YouTube Music می باشد. اپ های پیش فرض گوشی و  SMS توسط گوگل ارائه می شوند.

شخصا برای من  GetApps اعصاب خورد کن ترین اپ هست چون مرتب کاربر را وادار به آپدیت کردن و نصب اپ ها می کند. این برنامه قابل حدف نصب یا force stopped  نمی شود، اما می توان نوتیفیکیشن های آن را غیر فعال کرد.

اولین چیزی که باعث تعجب من شد این موضوع بود که هیچ آپشنی برای داشتن فید Google Discover  در سمت چپ ترین پنجره گوشی وجود ندارد. امیدواریم که شرکت پوکو این ویژگی را در آپدیت بعدی خود لحاظ کند. علاوه بر آن، در نرم افزار پوکو X3  پرو آپشن های سفارشی سازی بسیاری وجود دارد. از قبیل ویرایش و تغییر اندازه آیکون ها، اجرای افکت های مختلف، مخفی کردن اپ ها و تغییر اندازه شبکه بندی هوم اسکرین برای نمایش آیکون ها.

عملکرد هسته MIUI 12  بر پایه حفظ امنیت و حریم خصوصی طراحی شده است. این بدان معنی است که شما به تمام پرمیشن ها (مجوزهای دسترسی) و قابلیت های مرتبط با امنیت که در منوی تنظیمات موجود است، دسترسی کامل خواهید داشت. من پوش نوتیفیکیشن های مربوط به برنامه های امنیتی، تم ها و برنامه  GetApps را لغو کرده و بلافاصله آنها را مسدود کردم، چون برای من بی فایده بودند و استفاده ای از آن نمی کردم. خوشبختانه، بعد از آن دیگر آگهی برای من نشان داده نشد.

مدیریت حافظه در این گوشی به خاطر وجود رم  ۶ یا ۸ گیگا بایتی و داشتن یک چیپست توانا، خیلی خوب است. با این حال، از آنجایی که من در مورد اپ هایی مثل اسلک و اینستاگرام با تاخیر نوتیفیکیشن مواجه گردیدم، متوجه این نکته شدم که بهینه سازی باتری برای این گوشی باید به دفعات انجام شود. در طول مدتی که از پوکو X3  پرو استفاده می کردم از هر ۱۰ نوتیفیکیشن اینستاگرام ۹ تای آن را دریافت نمی کردم و این تجربه خیلی بدی بود که از این گوشی داشتم. بله. تمام موارد مربوط به بهینه سازی باتری غیر فعال بودند. چند قابلیت مفید دیگر در نرم افزار این گوشی عبارت است از قابلیت button shortcuts، Quick ball، حالت کار کردن با یک دست یا one handed mode، گیم توربو، ویدیو تولباکس و Lite mode. جدای از چند مورد منفی که در بالا به آنها اشاره کردیم، پوسته    MIUI  به خوبی اصلاح شده و پوکو X3  پرو در آپدیت های بعدی بهتر خواهد شد.

دوربین های پوکو X3

دوربین های پوکو X3

اگر بخواهم صادقانه بگویم، وقتی پوکو X3  پرو در سطح جهانی رونمایی شد، در مورد دوربین های این گوشی مردد بودم، اما سرانجام پوکو X3  پرو موفق شد با نشان دادن عملکرد خودش در دنیای واقعی ما را بسی شگفت زده کند.

پوکو X3  پرو دوربین اصلی چهارگانه دارد با یک سنسور ۴۸ مگا پیکسلی  IMX582 سونی و ضریب اف 79/1، یک دوربین اولترا واید ۸ مگا پیکسلی با ضریب اف ۲/۲، یک سنسور عمق سنج ۲ مگا پیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگا پیکسلی، هر دو با ضریب اف ۲/2. لنزهای سلفی یک دوربین تک ۲۰ مگا پیکسلی دارند که ضریب اف دیافراگم آن ۲/۲ است.

تصاویر به طور پیش فرض با کیفیت ۱۲ مگا پیکسل ثبت می شوند و با جزئیات خوبی ظاهر می شوند. رنگ های درخشان و زنده و دامنه دینامیکی آن نیز خیلی خوب است. دوربین این گوشی می تواند جزئیات زیادی را از موضوع مورد نظر وارد تصویر کند و باز تولید رنگ آن هم بسیار مطلوب است. حالت  HDR آن به طور پیش فرض خاموش است. اما پیشنهاد ما این است که آن را روشن کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

حالت ۴۸ مگا پیکسلی در هنگام زوم کردن، جزئیات بیشتری به ما می دهد و تصاویر حاصل از آن نسبت به تصاویری که دوربین به طور پیش فرض با لنز ۱۲ مگا پیکسلی می گیرد بهتر و کاربردی تر است.

لنزهای اولترا واید ۸ مگا پیکسلی پوکو  X3 پرو نسبت به لنزهای ۱۲ مگا پیکسلی پوکو X3  تنزل کیفیت پیدا کرده اند. رزولوشن پایین نیز به این معنا است که در شات های زوایه باز جزئیات بیشتری را از دست خواهیم، به طوریکه تفاوت رنگ بین تصاویر نرمال و تصاویر واید و عریض تر شاهدی بر این قضیه است. تلاش بر این بوده که دامنه دینامیکی بالا بماند اما کمی از کیفیت آن کاسته شده است. وایت بالانس یا تراز سفیدی آن هم خیلی با لنز اصلی متفاوت است. تصاویر نیز اغلب در گوشه ها فاقد تیزی هستند.

به دلیل رزولوشن پایین و دست های لرزان، کار کردن و کلنجار رفتن با سنسور ماکروی ۲ مگا پیکسلی سخت است. شما از لنزهای ماکرو می توانید فقط انتظار یک تصویر در حد متوسط داشته باشید. باز هم ردمی نوت ۱۰ پرو بهترین گوشی از نظر داشتن لنزهای بسیار عالی و با کیفیت ماکرو است.

پوکو  X3 پرو ما را با عملکردش در حالت  night mode یا حالت شبانه به سورپرایز کرد. حالت شبانه اختصاصی تصاویری با جزئیات بیشتر و دامنه دینامیکی بهتر را ثبت می کند. همچنین این فرایند باعث می شود تصاویر خیلی لطیف تر و متعادل تر شوند که این موضوع فقط وقتی فهمیده می شود که روی تصاویر زوم کنید.

دوربین سلفی دارای یک لنز ۲۰ مگا پیکسلی است در یک حفره نه چندان بزرگ در جلوی گوشی قرار دارد. این دوربین در بین گوشی های همرده، بهترین نیست اما برای اموری مثل تماس های ویدیویی و تعاملات در شبکه های اجتماعی مناسب می باشد. تصاویر پرتره با بروز رسانی  کردن دوربین بهتر می شوند.

به طور کلی، عملکرد پوکو  X3 پرو چه در روشنایی روز و چه در نور کم خیلی خوب است، اما در مقایسه با دوربین بعضی گوشی های دیگر کیفیت پایین تری دارد. برنامه دوربین هم شامل چندین حالت فیلم برداری است مثلا حالت های Pro، ویدیوی کوتاه، VLOG، اسلوموشن، تایم لپس، لانگ اکسپوژر یا عکاسی با نوردهی طولانی، dual video و clone mode. همچنین این دوربین دارای حالت sky replacement mode است که یک ویژگی بسیار اعتیاد آور می باشد.

باتری گوشی

نکته ای که می توانیم گوشی های قبلی پوکو را از آن منظر به هم پیوند دهیم عمر خوب باتری های آنها است. به عبارت دیگر، در طول یک سال گذشته، عمر باتری در هیچ کدام از دیوایس های پوکو، هرگز ناامید کننده و پایین نبوده است. چه آن یک دیوایس ارزان قیمت باشد چه قیمت متوسط. پوکو X3  پرو دارای یک باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع ۳۳ وات  MMT است.

در صورتی که استفاده از گوشی عمدتا در منزل بوده و گوشی تمام روز به وای فای متصل باشد و در حالیکه این استفاده، شبکه های اجتماعی، ایمیل، اسلک و یک مقداری گیمینگ را نیز شامل شود، باتری به راحتی کل روز را دوام می آورد. با در نظر گرفتن اینکه این گوشی دارای چیپست اسنپدراگون سری ۸ می باشد، اینها آمار و ارقام خوبی هستند، زیرا امروزه عمر باتری بیشتر گوشی های پرچمدار در بهترین حالت، متوسط است.

بیشتر بدانید: فناوری جدید در ساخت باتری گوشی‌های شیائومی Mi 11 Ultra و Mi 11 Pro

مثل ادعای پوکو برای سرعت شارژ، شرکت مدعی است که این گوشی می تواند در ۵۹ دقیقه فول شارژ و در فقط ۳۰ دقیقه ۵۹ درصد شارژ شود، البته با یک شارژر MMT  33 واتی. اما، این اعداد و ارقام به هیچ وجه به نتایج آزمایش های ما نزدیک نبودند. به این صورت که در بیشتر موارد ۹۰ دقیقه طول کشید تا گوشی از ۵ تا ۱۰۰ درصد شارژ شد. در بعضی موارد هم، زمان شارژ شدن چند دقیقه ای بیشتر طول کشید. بهترین نتیجه ای که به دست آوردیم این بود که در ۳۰ دقیقه گوشی به اندازه ۴۴ درصد شارژ گردید، پایین تر از ادعای شرکت.

سرعت شارژ خیلی هم بد نیست، اما می توان گفت که خوب هم نیست. ما در گوشی های همرده با پوکو  X3 پرو و حتی در گوشی های رده پایین تر هم شاهد شارژ سریع تر از آن بوده ایم. برای مثال، ریلمی ۸ با یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی می تواند با یک شارژر اینباکس ۳۰ واتی در فقط ۵۹ دقیقه فول شارژ شود. وقتی بحث در زمینه شارژ سریع باشد، با اینکه از عمر باتری گوشی پوکو X3  پرو راضی هستیم اما فکر می کنیم که هنوز جا برای پیشرفت و بهبود سرعت شارژ این گوشی وجود دارد.

بررسی دقیق تر مشخصات و قیمت گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X3 Pro با حافظه 64 گیگابایت

از لحاظ بیومتریک

همانطور که قبلا اشاره شد، دکمه پاور پوکو  X3 پرو بر روی کناره بدنه گوشی قرار گرفته و به عنوان اسکن کننده فعال اثر انگشت هم کاربرد دارد . محل قرارگیری این دکمه راحت و نزدیک است و به راحتی قابل دسترسی با انگشت شست می باشد. فرایند شناسایی و احراز هویت آن بی عیب و نقص است و همانطور که در نظر گرفته شده کار می کند. همچنین این گوشی به تکنولوژی  Face unlock یا شناسایی چهره مجهز است که نسبت به شناسایی از طریق اسکن اثر انگشت سریع تر است.

پخش صدا در پوکو X3

پخش صدا در پوکو X3

پوکو X3  پرو با صفحه نمایش بزرگ و نرخ ریفرش ریت بالا یکی از بهترین دیوایس ها برای مصرف محتوا است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند همه چیز را مستقیم از گوشی تماشا کنند، باید بگویم که پوکو  X3 پرو ناامیدتان نخواهد کرد. پوکو X3 پرو دارای دو اسپیکر استریو است که تماشای فیلم و ویدیو را در آن لذت بخش می کند. با این حال توجه داشته باشید که بیشتر صدای گوشی، توسط اسپیکر اصلی که روی لبه پایینی آن قرار گرفته تولید می شود. صدای تولید شده از این گوشی نسبتا واضح است، به جز در تن های بسیار بلند که با بلند شدن ولوم، صدا شروع به خراب شدن می کند.

خبر خوب برای آنهایی که علاقه دارند گوشی آنها جک هدفون داشته باشد این است که، نه تنها پوکو  X3 پرو دارای جک هدفون است، بلکه همچنین از کیفیت  Hi-Res Audio نیز پشتیبانی می کند. همچنین پوکو  X3 پرو برای گوش دادن به صورت بی سیم از تکنولوژی  apt-X HD نیز پشتیبانی می کند. یکی از مشکلات عجیبی که اسپیکرهای استریو دارند این است که پنل پشتی بیش از حد می لرزد و این موضوع ممکن است بعد از مدتی آزار دهنده باشد. 

بیشتر بدانید: شگفت‌انگیز ترین گوشی‌های موبایل که هیچ‌وقت عرضه نشدند!

گوشی پوکو  X3 پرو را بخرم یا نه؟

این گوشی را بخرید اگر:

اگر عملکرد گوشی اولویت شماست

پوکو X3 پرو به خاطر داشتن پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ که در رده فلگ شیپ ها قرار می گیرد، عملکرد خیلی خوبی دارد. این گوشی دارای یک چیپست کارآمد و بهینه است که بر اساس آن، گوشی شما از عملکردی عالی و عمر باتری بسیار خوبی برخوردار می گردد.

اگر می خواهید باتری گوشی شما در تمام طول روز شارژ داشته باشد

چیپست این گوشی برای مدیریت عملکرد  RAM و  MIUI 12 آنبورد به خوبی بهینه شده است که این موضوع موجب می شود باتری آن با متوسط ۷ ساعت اسکرین تایم، در تمام طول روز شارژ داشته باشد.

اگر به یک گوشی ارزان قیمت عالی نیاز داشته باشید

پوکو X3  پرو یکی از بهترین گوشی های اندرویدی، با صفحه نمایش، عمر باتری و عملکرد بالا و عملکرد دوربین خوب و قابل قبول. این گوشی تقریبا تمام مواردی را که یک گوشی ارزان قیمت کامل و خوب در بر می گیرد را شامل می شود. در فروشگاه آنلاین بروز کالا می توانید بهترین قیمت موبایل ها بررسی کرده و خریدی دلچسب داشته باشید.